Množstvo žiadostí prichádza podľa SAMO od rodičov, ktorí požadujú, aby si mohli kúpiť aspoň základné veci pre deti či veci do domácnosti.

Obchodníci s potravinami čelia podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) rastúcemu tlaku zákazníkov, ktorí sa dožadujú možnosti kúpiť aspoň základný nepotravinársky sortiment v ich obchodných prevádzkach. Zákaz jeho predaja platí už vyše mesiaca, a to na základe vyhlášky hlavného hygienika SR. „Môžem potvrdiť, že obchodné reťazce evidujú množstvo podnetov od zákazníkov, či už prostredníctvom zákazníckych liniek alebo aj priamo v obchodoch, aby si mohli kúpiť aspoň niektoré základné nepotravinárske tovary,“ povedal v pondelok predseda SAMO Martin Krajčovič.

Množstvo žiadostí prichádza podľa SAMO od rodičov, ktorí požadujú, aby si mohli zakúpiť aspoň základné veci pre deti, či veci do domácnosti. Poukazujú na to, že pri kúpe drobných položiek cez e-shop, napr. školských pomôcok, je cena za ich dopravu často vyššia ako cena samotného tovaru. Obchodné reťazce evidujú aj množstvo sťažností od seniorov, ktorí si základný nepotravinársky tovar nevedia zaobstarať inde než v kamenných obchodoch. Vzhľadom k tomu, že iba nízke percento má prístup k internetu, nákupy cez e-shopy pre nich nie sú reálnou alternatívou.

Podobná situácia bola pritom donedávna aj v Českej republike. Tam sa však zákaz predaja nepotravinárskeho tovaru vzhľadom na základné potreby obyvateľov už čiastočne uvoľnil, hoci ho tam zaviedli neskôr ako na Slovensku. Momentálne môžu českí spotrebitelia v obchodoch s potravinami kúpiť napríklad papierenský sortiment, obuv či detské oblečenie. „Obmedzenie v čase predvianočných nákupov sa možno v kontexte snahy o zníženie mobility dalo chápať, momentálne je však situácia diametrálne odlišná. Motivácia k veľkým nákupom v súčasnosti pominula. Naopak, ľudia si potrebujú dokúpiť aspoň základné tovary, ktoré sa opotrebovali, resp. pokazili, a potrebujú ich súrne nahradiť. Keďže ich kúpu by aj tak realizovali spolu s nákupom potravín, zdravotné riziká sa tým nijako nezvýšia,“ dodal Krajčovič.

Predlžovanie súčasného stavu je preto podľa SAMO neprimerané aktuálnej situácii a začína ohrozovať aj zamestnanosť v obchode, keďže nie je možné dlhodobo udržiavať plný stav personálu pri nižšej vyťaženosti. Naopak, situácia naďalej neúmerne zvýhodňuje e-shopy, najmä registrované v zahraničí, ktoré hlásia rekordné rasty tržieb.

Slovenská aliancia moderného obchodu je nezávislé, dobrovoľné združenie podnikateľských subjektov z oblasti maloobchodu a veľkoobchodu. Vzniklo z iniciatívy spoločností Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, ktoré sa stali jeho zakladajúcimi členmi a dnes je jeho platným členom aj dm drogerie markt a Terno real estate.

 

zdroj: SITA, obrázok: FB Nekrmte nas odpadom

Podobné články

Známy markizák to už nevydržal a Igorovi Matovičovi adresoval DSRNÝ ODKAZ! Igor, toto si prečítaj!

Juraj Čurný z markizáckej šou Chartshow adresoval premiérovi Igorovi Matovičovi drsný odkaz.…

JE TO TU: Vláda schválila nové opatrenia, ktoré budú platné od pondelka 19. januára!

Od 19. januára budú na Slovensku s obmedzeniami otvorené všetky školy, prevádzky,…

MIMORIADNA SPRÁVA: Vláda schválila nové opatrenia, majú platiť od soboty!

Nové opatrenia majú platiť od soboty 26. februára. V prvej fáze uvoľnenia…

Horúca správa! Úrad verejného zdravotníctva: Povinné očkovanie je nevyhnutné!

Príkladom je návrat epidémií osýpok po 20 rokoch, ktoré boli zaznamenané na…