Slovenská pošta varuje občanov pred podvodníkmi, ktorí zneužívajú jej meno na vyžiadanie aktualizácie adresných údajov a údajov o platobnej karte. Pošta pripomína zákazníkom, že nikdy nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom e-mailu, SMS alebo sociálnych sietí.
Podvodné správy sa objavujú v rôznych formách, vrátane SMS, MMS, e-mailov, telefonátov alebo správ na sociálnych sieťach, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresátov vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia alebo uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 50 rôznych podvodných správ. Najnovšie je meno pošty zneužité v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresných údajov, aby kuriér mohol doručiť zásielku. Ukážky falošných správ a mailov sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej pošty: Pozor na podvody, prípadne si zákazníci môžu informácie overiť zavolaním na linku Zákazníckeho centra.
V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
zdroj: posta.sk