Sociálna poisťovňa upozorňuje:
Ak dôchodcovia na dlhší čas zmenia adresu, na ktorej sa zdržiavajú, mali by Sociálnu poisťovňu o tom informovať.
Adresu trvalého bydliska dôchodcu, či jej zmenu Sociálna poisťovňa registruje, ale o zmene jeho pobytu bez nahlásenia sa nemá odkiaľ dozvedieť. Vďaka oznámeniu adresy sa informácie, ktoré Sociálna poisťovňa zasiela, dostanú do rúk dôchodcu riadne a včas.
Sociálnu poisťovňu by mal dôchodca informovať o zmene adresy, na ktorej sa zdržiava, predovšetkým vo vlastnom záujme, a to do ôsmich dní.
AK SA VÁS TÁTO TÉMA TÝKA, ZMENU NÁM OZNÁMTE PÍSOMNE JEDNÝM Z NASLEDOVNÝCH SPÔSOBOV:
neformálnou žiadosťou o zmenu adresy, ktorú odovzdáte vo vašej pobočke Sociálnej poisťovne
listom adresovaným ústrediu Sociálnej poisťovne (Sociálna poisťovňa, ústredie, Ul. 29. augusta č. 8, 813 63 Bratislava 1)
prostredníctvom e-schránky (ak ju máte aktivovanú a využívate elektronický občiansky preukaz – eID)
počas trvania pandémie aj podpísanou žiadosťou (skenovanou) a jej zaslaním prostredníctvom Formulára pre otázky alebo v prílohe mailu na adresu: podatelna@socpoist.sk
Sociálna poisťovňa následne zaregistruje novú adresu, na ktorej sa dôchodca zdržiava. Takto si ho zásielka zo Sociálnej poisťovne vždy nájde a vyhne sa nedorozumeniam s nedoručenou poštou.
Viac informácií sa dozviete TU: https://bit.ly/3LDL3jp
Formulár pre otázky nájdete TU: https://bit.ly/3B9zXxE
zdroj: Sociálna poisťovňa