Categories: Koronavírus

Slovákom už dochádza trpezlivosť: Uvoľnite zákaz predaja! Potrebujeme základné veci pre deti či veci do domácnosti

Množstvo žiadostí prichádza podľa SAMO od rodičov, ktorí požadujú, aby si mohli kúpiť aspoň základné veci pre deti či veci do domácnosti.

Obchodníci s potravinami čelia podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) rastúcemu tlaku zákazníkov, ktorí sa dožadujú možnosti kúpiť aspoň základný nepotravinársky sortiment v ich obchodných prevádzkach. Zákaz jeho predaja platí už vyše mesiaca, a to na základe vyhlášky hlavného hygienika SR. „Môžem potvrdiť, že obchodné reťazce evidujú množstvo podnetov od zákazníkov, či už prostredníctvom zákazníckych liniek alebo aj priamo v obchodoch, aby si mohli kúpiť aspoň niektoré základné nepotravinárske tovary,“ povedal v pondelok predseda SAMO Martin Krajčovič.

Množstvo žiadostí prichádza podľa SAMO od rodičov, ktorí požadujú, aby si mohli zakúpiť aspoň základné veci pre deti, či veci do domácnosti. Poukazujú na to, že pri kúpe drobných položiek cez e-shop, napr. školských pomôcok, je cena za ich dopravu často vyššia ako cena samotného tovaru. Obchodné reťazce evidujú aj množstvo sťažností od seniorov, ktorí si základný nepotravinársky tovar nevedia zaobstarať inde než v kamenných obchodoch. Vzhľadom k tomu, že iba nízke percento má prístup k internetu, nákupy cez e-shopy pre nich nie sú reálnou alternatívou.

Podobná situácia bola pritom donedávna aj v Českej republike. Tam sa však zákaz predaja nepotravinárskeho tovaru vzhľadom na základné potreby obyvateľov už čiastočne uvoľnil, hoci ho tam zaviedli neskôr ako na Slovensku. Momentálne môžu českí spotrebitelia v obchodoch s potravinami kúpiť napríklad papierenský sortiment, obuv či detské oblečenie. „Obmedzenie v čase predvianočných nákupov sa možno v kontexte snahy o zníženie mobility dalo chápať, momentálne je však situácia diametrálne odlišná. Motivácia k veľkým nákupom v súčasnosti pominula. Naopak, ľudia si potrebujú dokúpiť aspoň základné tovary, ktoré sa opotrebovali, resp. pokazili, a potrebujú ich súrne nahradiť. Keďže ich kúpu by aj tak realizovali spolu s nákupom potravín, zdravotné riziká sa tým nijako nezvýšia,“ dodal Krajčovič.

Predlžovanie súčasného stavu je preto podľa SAMO neprimerané aktuálnej situácii a začína ohrozovať aj zamestnanosť v obchode, keďže nie je možné dlhodobo udržiavať plný stav personálu pri nižšej vyťaženosti. Naopak, situácia naďalej neúmerne zvýhodňuje e-shopy, najmä registrované v zahraničí, ktoré hlásia rekordné rasty tržieb.

Slovenská aliancia moderného obchodu je nezávislé, dobrovoľné združenie podnikateľských subjektov z oblasti maloobchodu a veľkoobchodu. Vzniklo z iniciatívy spoločností Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, ktoré sa stali jeho zakladajúcimi členmi a dnes je jeho platným členom aj dm drogerie markt a Terno real estate.

 

zdroj: SITA, obrázok: FB Nekrmte nas odpadom

redakcia

Recent Posts

Ktorý druh kávy si obľúbite, môže napovedať o vašom životnom štýle a postoji.

Čierna káva Preferujete čiernu kávu, čistú, bez prídavkov? Máte radi veci priamočiare, nemáte trpezlivosť pre…

3 mesiace ago

V odtieňoch žĺtok sa skrýva tajomstvo zdravia, zlatistá alebo oranžová – ktorý žĺtok je najzdravší

"Vajcia patria dlhé roky k neodmysliteľným a najdôležitejším prvkom našej stravy. Či už varené, vyprážané…

3 mesiace ago

Tento muž v roku 1983 zachránil svet od Tretej svetovej vojny, no skoro nikto o jeho hrdinskom čine nevie. Česť jeho pamiatke!

Dňa 26. septembra 1983 sa svet dostal na pokraj atómovej vojny. Zato, že nevypukla, môžeme…

5 mesiacov ago

VIDEO: Chlapci ohromili svet na predškolskej talentovej súťaži

Nič nezahreje srdce viac, ako keď sa stanete hrdým rodičom. Rodičia, ktorí prihlásili svojich štyroch…

5 mesiacov ago

VIDEO: Žena pri plašení holubov vypadla z okna. Zo 7. poschodia visela len za nohu!

Na poslednú chvíľu prišli pražskí policajti k žene, ktorá visela z okna na siedmom poschodí.…

5 mesiacov ago