Spravidla ide o prípady, kedy občan ponúka na predaj tovar prostredníctvom webovej stránky. Páchateľ prostredníctvom aplikácie WhatsApp kontaktujte predávajúceho, ktorý zverejnil inzerát na inzertnom portáli a prejaví záujem o kúpu tovaru. Predávajúcemu pritom uvedie, že za tovar zaplatí prostredníctvom kuriérskej spoločnosti, alebo pošty a zašle mu odkaz na údajnú stránku pošty, alebo kuriérskej spoločnosti, ktorá je však vytvorená páchateľom, čiže je falošná. Po otvorení uvedeného odkazu sa predávajúcemu otvorí web stránka, kde je vyzvaný, aby za účelom prijatia platby zadal údaje svojej platobnej karty, vrátane bezpečnostného kódu (trojmiestny kód). Po zadaní uvedených údajov získa páchateľ prístup k údajom platobnej karty a môže vykonávať platobné operácie.
Stali sa aj prípady, kedy páchateľ prostredníctvom aplikácie WhatsApp kontaktujte predávajúceho, ktorý zverejnil inzerát na inzertnom portáli a prejaví záujem o kúpu tovaru. Predávajúcemu uvedie, že pre tovar pošle kuriéra, ktorého však musí zaplatiť predávajúci, s tým, že ide o bežný postup a následne mu bude predmetná platba vrátená spolu s platbou za tovar. Pošle mu odkaz na údajnú stránku kuriérskej spoločnosti, ktorá je vytvorená páchateľom, čiže falošná, pričom po otvorení uvedeného odkazu sa predávajúcemu otvorí web stránka, kde je vyzvaný aby za účelom vykonania platby za prepravu zadal údaje svojej platobnej karty, vrátane bezpečnostného kódu (trojmiestny kód). Po zadaní uvedených údajov získa páchateľ prístup k údajom platobnej karty a môže vykonávať platobné operácie.
Páchateľ vo všetkých prípadoch odmieta hlasovú komunikáciu s predávajúcim (napr. mu uvádza, že nemôže telefonovať lebo je v práci a pod.), prebieha teda len textová komunikácia.