Slovenská pošta upozorňuje na nový typ podvodu v oblasti finančných služieb. Neznáme osoby zneužívajú aj mená konkrétnych zamestnancov pošty.
Slovenská pošta upozorňuje na nový typ podvodu v oblasti finančných služieb, pri ktorom neznáme osoby zneužívajú aj mená konkrétnych zamestnancov pošty. Podvodníci volajú z utajených čísel, predstavia sa ako zamestnanci pošty a klientovi tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí od rôznych spoločností – napr. spoločnosti CCS expert.
Aby ich telefonát pôsobil dôveryhodne, odvolávajú sa na nový zákon či vyhlášku, podľa ktorých môžu u seba peniaze držať najviac 5 dní, no keďže ide o väčšiu sumu peňazí, tvrdia, že treba rýchlo zaplatiť poistenie. Cieľom podvodníkov je získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch. Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti, aby na podozrivé telefonáty či správy o realizácii finančných služieb prostredníctvom pošty nereagovali a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze.
Podvodníci, ktorí sa predstavujú ako zamestnanci zákazníckeho centra pošty alebo zamestnanci pošty kladú klientom aj otázky spojené s finančnými transakciami a pod rôznymi zámienkami sa usilujú vylákať prístup k účtom alebo ku kartám.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť. Meno pošty je zneužívané aj pri kúpe rozličného tovaru cez inzertné portály, pričom podvodníci sa snažia získať údaje z platobných kariet inzerujúcich občanov, najskôr kontaktujú predajcu cez aplikáciu WhatsApp, ponúkajú vytvorenia objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.
Najnovšie sa podvodníci vydávajú za zamestnancov pošty s tým, že majú klientom sprostredkovať väčší obnos peňazí. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky. Podozrivé telefonáty, správy či pochybná adresa phishingových e-mailov, v ktorých žiadajú o bezpečnostné údaje z platobných kariet, jasne napovedajú, že ide o podvod. V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Ukážky falošných správ a mailov sú aj na webe pošty: https://www.posta.sk/informacie/pozor-napodvody .
zdroj: posta.sk
Čierna káva Preferujete čiernu kávu, čistú, bez prídavkov? Máte radi veci priamočiare, nemáte trpezlivosť pre…
V zime, keď sa od decembra do marca vlhkosť v domoch kondenzuje, sa mnohí z…
"Vajcia patria dlhé roky k neodmysliteľným a najdôležitejším prvkom našej stravy. Či už varené, vyprážané…
Dňa 26. septembra 1983 sa svet dostal na pokraj atómovej vojny. Zato, že nevypukla, môžeme…
Nič nezahreje srdce viac, ako keď sa stanete hrdým rodičom. Rodičia, ktorí prihlásili svojich štyroch…
Na poslednú chvíľu prišli pražskí policajti k žene, ktorá visela z okna na siedmom poschodí.…